Zdrowe słodkości | Chlebek bananowy


Po długiej przerwie wracam w końcu do Was pełną parą! Aby od razu coś się tutaj zadziało to dodaję przepis na mój słynny chlebek bananowy. Przepis co chwile ulepszam, eksperymentuje z czymś nowym ale plusem jest to, że nie ważne co zrobię zawsze wychodzi przepyszny! Idealna przekąska między posiłkami, super zastępuje ochotę na słodkie ale może być też sam w sobie posiłkiem jeśli dodamy do niego trochę świeżych owoców, masło orzechowe czy inne dodatki – ja uwielbiam zjadać go właśnie z masłem orzechowym bądź domowymi powidłami śliwkowymi! 🙂
Przepis na mój chlebek jest w 100% wegański, bezglutenowy i nie zawiera rafinowanego cukru. Jest to przepis, z którym możecie spokojnie eksperymentować też na własną rękę bo raczej ciężko jest tutaj cokolwiek zepsuć.

SKŁADNIKI

– 2-3 dojrzałe banany (im ciemniejsze tym lepsze),
– 4 łyżki oleju kokosowego,
– 5 łyżek zblendowanych na gładką masę daktyli (one odgrywają tutaj rolę słodzika, ale możecie to zastąpić czym tylko chcecie – może to być syrop klonowy, gotowy syrop daktylowy, miód ale też cukier kokosowy czy ksylitol),
– 2-3 łyżki masła orzechowego (ja przeważnie ostatnio dodaję masło migdałowe albo z orzechów laskowych),
– 2 szklanki mąki owsianej bezglutenowej (można zamienić na mąkę jaglaną albo mix mąk: jaglana, kokosowa, owsiana),
– 1 łyżeczka sody oczyszczonej,
– 1 łyżeczka przyprawy do piernika,
– 1-2 łyżeczki cynamonu (ja uwielbiam cynamon, więc zawsze daję dużo :)),
– posiekane orzechy włoskie/brazylijskie/laskowe i posiekane drobno suszone daktyle,
– szczypta soli himalajskiej,
– opcjonalnie: jeśli macie to można dodać łyżeczkę bezglutenowego proszku do pieczenia, ale bez niego też wyjdzie.

PRZYGOTOWANIE

1. Łączymy mokre składniki: rozgniecione (lub zblendowane) na gładko banany, olej kokosowy, daktyle (albo inny płynny słodzik, jeśli używacie cukru kokosowego czy ksylitolu to dodajecie to do suchych składników!), masło orzechowe i mieszamy wszystko na gładką masę.

2. Łączymy suche składniki: wybrane przez nas mąki, sodę oczyszczoną, przyprawę do piernika, cynamon, sól i opcjonalnie proszek do pieczenia.

3. Mieszamy ze sobą dokładnie mokre i suche składniki aż wszystko dokładnie się połączy. Na sam koniec dodajemy posiekane orzechy i daktyle i znów mieszamy.

4. Formę wykładamy papierem do pieczenia bądź smarujemy dowolnym olejem roślinnym i obsypujemy delikatnie mąką bezglutenową. Wkładamy do piekarnika i pieczemy chlebek przez około 25 minut w temperaturze 200 stopni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Instagram